تاریخچه

 

تاریخچه گروه مدیریت

 

هرچند رشته مدیریت دانشگاه تبریز در سال 1384 و با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل و MBA گرایش استراتژی آغاز به کار کرد ولی عملا گروه مدیریت به طور رسمی در سال 1392 با ایجاد یک گروه مستقل در دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی شروع به کار کرد. این گروه در حال حاضر در مقطع کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی و 8 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و از حیث رشد فعالیت ها جزو گروه های پیشتاز دانشگاه محسوب می شود. مقاطع و رشته های تحصیلی و تعداد دانشجویان در جدول ذیل آمده است:

 

مقطع

رشته

تعداد دانشجویان فعلی

کارشناسی

مدیریت جهانگردی

151

کارشناسی ارشد

مدیریت بازرگانی- بین الملل

15

مدیریت بازرگانی- بازاریابی

13

مدیریت بازرگانی- مالی

17

مدیریت بازرگانی- تحول

8

MBA- استراتژی

22

MBA- مالی

19

MBA- مدیریت عملیات و زنجیره تامین

6

MBA- مدیریت سیستم های اطلاعاتی

6

مجموع

257


در برنامه توسعه گروه، ایجاد رشته مدیریت در مقطع دکتری و همچنین گسترش ظرفیت در حوزه مالی و حسابداری در اولویت قرار دارد. گروه در حال حاضر دارای 6 نفر هیئت علمی و یک نفر بورسیه بوده و جذب و افزایش همکاران هیئت علمی نیز تا اطلاع ثانوی جزو اواویت های گروه قرار دارد.

رسالت:

  • خلق ایده برای عمیق تر کردن و بالا بردن درک ما از مدیریت
  • تربیت و پرورش رهبرانی مبتکر، اصول گرا، متعهد، حساس و باهوش
  • ارائه راه حل های عملی برای حل مشکلات واقعی مدیریتی
  • آموزش و تربیت نیروی انسانی شایسته و متعهد متناسب با نیازهای روز
  • پرورش رهبرانی نوآور و معتقد به اصول و مبادی در راستای بهبود عملکردهای مدیریت
  • ایجاد محیط یادگیری مناسب برای توسعه افراد و سازمان های کارآمد از طریق آموزش کسب و کار
  • پرورش رهبرانی مسولیت پذیر و متفکر و کارآفرینانی که برای سازمان و جامعه خود خلق ارزش کنند
  • پژوهش و تحقیق در راستای بسط مرزهای دانش و عملکرد تحت تاثیر کسب و کار
  • خلق، انتشار، حفظ و استفاده از دانش برای بهبود جامعه
  • پرورش رهبرانی آشنا با قواعد کسب و کار در کشورها و به ویژه کشورهای همسایه مسلمان

برنامه های آتی:

  • گسترش کمی و کیفی فعالیت های گروه در سطح دانشگاه و منطقه
  • افزودن گرایش های مدیریت در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد
  • گسترش ظرفیت در حوزه مالی و حسابداری
  • جذب و نگهداشت بهترین اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل با توجه به رقابتی بودن تحصیل
  • گسترش ظرفیت در تولید و به اشتراک گذاری دانش
  • همکاری موثر با موسسات و سازمانهای مختلف با هدف تحقیق و آموزش
  • ایجاد ارتباطات موثر با صنعت
  • دستیابی به رتبه های بالاتر آموزشی در سطح ایران و منطقه
  • ایجاد محیطی حامی، برانگیزاننده و کمک کننده به افراد برای دست یابی به حداکثر پتانسیل خود