تاریخچه و معرفی

رشته مدیریت دانشگاه تبریز در سال 1384 و با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل و MBA گرایش استراتژی آغاز به کار کرد. اما گروه مدیریت به طوررسمی درسال 1392 با ایجاد یک گروه مستقل در دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی شروع به کار کرد.

گروه مدیریت به طور عمده تلاش خود را معطوف به پرورش نیروی انسانی در جهت پاسخگویی به تقاضای بازار کار کرده و با پذیرش حداکثر ممکن دانشجو و ارائه آموزشهای کیفی توانسته است در حد توان، سهمی موثر در ارتقاء کیفیت مدیریت بنگاه­های اقتصادی ایفا کند. در برنامه توسعه گروه، ایجاد رشته– گرایش های مختلف مدیریت در مقطع دکتری و همچنین گسترش ظرفیت در حوزه مالی، حسابداری و منابع انسانی در اولویت قرار دارد.

رسالت:

  • خلق ایده برای عمیق تر کردن و بالا بردن درک ما از مدیریت

  • تربیت و پرورش رهبرانی مبتکر، اصول گرا، متعهد، حساس و باهوش

  • ارائه راه حل های عملی برای حل مشکلات واقعی مدیریتی

  • آموزش و تربیت نیروی انسانی شایسته و متعهد متناسب با نیازهای روز

  • پرورش رهبرانی نوآور و معتقد به اصول و مبادی در راستای بهبود عملکردهای مدیریت

  • ایجاد محیط یادگیری مناسب برای توسعه افراد و سازمان های کارآمد از طریق آموزش کسب و کار

  • پرورش رهبرانی مسولیت پذیر و متفکر و کارآفرینانی که برای سازمان و جامعه خود خلق ارزش کنند

  • پژوهش و تحقیق در راستای بسط مرزهای دانش و عملکرد تحت تاثیر کسب و کار

  • خلق، انتشار، حفظ و استفاده از دانش برای بهبود جامعه

  • پرورش رهبرانی آشنا با قواعد کسب و کار در کشورها و به ویژه کشورهای همسایه مسلمان

برنامه های آتی:

  • گسترش کمی و کیفی فعالیت های گروه در سطح دانشگاه و منطقه

  • افزودن گرایش های مدیریت در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد

  • گسترش ظرفیت در حوزه مالی و حسابداری

  • جذب و نگهداشت بهترین اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل با توجه به رقابتی بودن تحصیل

  • گسترش ظرفیت در تولید و به اشتراک گذاری دانش

  • همکاری موثر با موسسات و سازمانهای مختلف با هدف تحقیق و آموزش

  • ایجاد ارتباطات موثر با صنعت

  • دستیابی به رتبه های بالاتر آموزشی در سطح ایران و منطقه

  • ایجاد محیطی حامی، برانگیزاننده و کمک کننده به افراد برای دست یابی به حداکثر پتانسیل خود

این گروه در حال حاضر در مقطع کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی و 5 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و 5 رشته گرایش در مدیریت کسب و کار(MBA) دانشجو می پذیرد و از حیث رشد فعالیت ها جزو گروه های پیشتاز دانشگاه محسوب می شود. لیست رشته های تحصیلی به تفکیک مقاطع تحصیلی و تعداد دانشجویان در جدول ذیل آمده است:

مقطع

رشته

Name of Field & Branch

کارشناسی ارشد

مدیریت بازرگانی

  1. مدیریت بازرگانی-بازاریابی بین الملل

Business Management – International Marketing

  1. مدیریت بازرگانی- بازاریابی

Business Management - Marketing

  1. مدیریت بازرگانی کارآفرینی

Business Management – Entrepreneurship

  1. مدیریت بازرگانی تجارت الکترونیک

Business Management – E- Commerce

  1. مدیریت بازرگانی مدیریت استراتژیک

Business Management – Strategic Management

کارشناسی ارشد

MBA

  1. مدیریت کسب و کار (MBA)- استراتژی

Master of Business Administration – Strategy

  1. مدیریت کسب و کار (MBA) - مالی

Master of Business Administration – Financial

  1. مدیریت کسب و کار (MBA)- عملیات و زنجیره تامین

Master of Business Administration – Supply chain

  1. مدیریت کسب و کار (MBA) رفتار سازمانی و منابع انسانی

Master of Business Administration – Organizational behavior and Human resource

  1. مدیریت کسب و کار (MBA)- سیستم های اطلاعاتی

Master of Business Administration – Management information system

کارشناسی

مدیریت جهانگردی

Tourism Management

 

در حال حاضر این گروه آموزشی با هفت نفر هیئت علمی (چهارنفر دانشیار و 3 نفر استادیار) دارای 274 نفر دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف است.

  1. دکتر سید صمد حسینی
  2. دکتر ناصر صنوبر
  3. دکتر اژدر کرمی
  4. دکتر علیرضا فضل زاده
  5. دکتر محمد فاریابی
  6. دکتر یونس جبارزاده
  7. دکتر صمد رحیمی اقدم