درخشش اساتید دانشگاه تبریز در پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۳۹۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۹۹

 

کتاب های تالیفی و ترجمه جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز به عنوان کتاب برگزیده و شایسته تقدیر پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز، در بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اثر دکتر محمدعلی پرغو، رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران و عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه تبریز، با عنوان«نقش دانشگاهیان تبریز در انقلاب اسلامی» شایسته تقدیر قرار گرفت.

در این کتاب جریانات انقلابی موجود در دانشگاه و جنبش دانشجویی دانشگاه تبریز از ابتدا تا پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از اسناد، منابع دست اول و مصاحبه‌های انجام یافته با فعالان این عرصه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

برپایه همین گزارش، در بخش علوم اجتماعی هم اثر دکتر ناصر صدقی از گروه تاریخ با عنوان«رویکردهای تاریخی به مسئله انحطاط و عقب ماندگی ایران»  به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

این کتاب در 5 فصل به نگارش در آمده که در بخشی از مقدمه این کتاب آمده؛«در طول دو سده اخیر، چهار جریان فکری در ارتباط با بازخوانی، توضیح و تبیین مسأله انحطاط و عقب‌ماندگی ایران، در پرتو تاریخ‌نگری جدید، شکل گرفته است. این نحله ها بر اساس آراء و اندیشه‌های نمایندگان شاخص هر یک، تحت عنوان جریان‌های ناسیونالیستی، مذهبی، سوسیالیستی و لیبرالیستی طبقه بندی شده است.

در پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز همچنین در بخش علوم پایه و مهندسی اثر ترجمه دکتر داود محمدزاده جسور، استاد بازنشسته دانشکده فیزیک با عنوان «مقدمه‌ای بر کیهان‌شناسی» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

همچنین در این دوره از جایزه ملی کتاب سال تبریز، کتاب های «تکنولوژی و مدیریت گلخانه» اثر دکتر منصور مطلوبی( عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی) و احمد مکاری خواجه دیزج و«حسابرسی فناوری اطلاعات (رویکرد کنترل و امنیت)» اثر دکتر علیرضا فضل‌زاده(دانشیار و رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت) و سجاد نقدی به عنوان آثار شایسته تقدیر  انتخاب شدند.

یادآور می شود؛ کتابهای برگزیده شده در این دوره از جایزه کتاب سال از سوی انتشارات دانشگاه تبریز منتشر شده اند و توسط کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه در برنامه شرکت داده شده اند.

لازم به ذکر است؛آئین اختتامه پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز روز گذشته با حضور تعدادی از مدیران شهری در عمارت شهراری تبریز برگزار شد.

پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز با هدف افزایش سرانه مطالعه، تکریم نویسندگان، ناشران و مولفان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب، ترغیب جامعه به کتابخوانی، شناسایی و معرفی فعالان عرصه کتاب در راستای فعالیت های فرهنگی شهرداری تبریز برگزار شده است.

 


( ۵ )

نظر شما :